Shokz, kjent for sine avanserte open ear-hodetelefoner, har annonsert et storstilt samarbeid med den dobbelte olympiske maratonvinneren, Eliud Kipchoge. Den 39-årige kenyanske løperen vil fungere som merkeambassadør for Shokz, og som en del av partnerskapet vil de utgi produkter under felles merke.
Eliud Kipchoge er en av tidenes mest suksessrike maratonløpere, med fire av de ti beste tidene i maratonløpets historie og 11 World Marathon Major-seire. I 2019 skrev han sportshistorie ved å bli den første personen til å løpe et maraton på under to timer. I år har han siktet seg inn på å vinne sin tredje OL-tittel på rad under sommerlekene i Paris.
Partnerskapet med Shokz vil være en nøkkelkomponent i Kipchoges og NN Running-lagets forberedelser til OL. Ved å bruke Shokz’ avanserte lydteknologi, håper Kipchoge å optimalisere treningen og dermed prestasjonene sine.
Kipchoge uttalte at han ser frem til å samarbeide med Shokz og at han tror deres innovative produkter vil gi både ham og hans lag en konkurransefordel i treningen frem mot OL. Shokz ser på samarbeidet som en mulighet til å ytterligere befeste deres posisjon som ledende innen sportslydteknologi.
Kipchoge har for øvrig allerede et samarbeid med pulsklokk-produsenter COROS, og har blant annet sin egen COROS PACE 3 Kipchoge Edition. Med det nye samarbeidet med Shokz så er det kanskje på tide at COROS bygger inn muligheten for å strømme offline musikk via Spotify slik Mr.Kipchoge slipper å ta med mobilen når han skal lytte til musikk.